Páginas

viernes, 19 de febrero de 2016

Aplicació innovadora

Mentre estava fent les pràctiques, a la classe de programació d'aplicacions amb 4t d'ESO, el professor ha posat com a exemple d'aplicació una App que està fent ell molt interessant.
Consisteix en que cada alumne pugui tenir un tutor virtual mitjançant una App que els acompanyi en els diversos problemes que puguin sorgir i que puguin necessitar ajuda de manera ràpida.
Problemes relacionats amb la convivència escolar, el suport personal, la gestió del temps, l'orientació acadèmica, etc. que els alumnes sovint volen resoldre al moment i que el tutor (carregat de feina) no pot respondre en aquell instant.
Aquesta aplicació també preveu ser d'ajuda per als tutors. En molts casos quan els alumnes no són conflictius, no són grans estudiants ni destaquen en res es queden en el punt mort de la visió del tutor. Al ser una aplicació personal, cada alumne introdueix les seves dades - més enllà dels registres de filiació dels sistemes informàtics formals -; per exemple el nik o el mote amb el que li agrada que el cridin, el temps que passen a casa amb els pares, amb els amics, sols..., com gestionen les xarxes socials a Internet, etc. L'aplicació recull aquesta i molta més informació personal per tal de fer un quadre de cada alumne i ho guarda sota la seguretat d'un usuari i una contrasenya.
Els professors, tutors, families i tots aquells adults que formen part de la vida d'un adolescent estarien també registrats en l'aplicació i podrien accedir a la informació de l'adolescent que correspongui.
Així doncs l'aplicació seria un recurs interactiu per als alumnes que els ajudaria a organitzar-se millor, conèixer l'escola, ajudar-lo a reflexionar sobre els seus resultats i fins i tot a comunicar-se amb els adults que l'envolten si no es troba bé o pateix alguna mena de conflicte.

1 comentario: