Páginas

Sessió 11: Tapes d'activitats

En aquesta sessió el Toni ens ha preparat un seguit d'activitats lligades a la creació de diferents activitats per a diferents contextos, hem triat 3 activitats i les hem desenvolupat:

6. En l'activitat 6 havíem de plantejar una visita virtual a un museu o lloc web.
Hem triat una visita virtual a la computadora Marenostrum.
Activitats a realitzar:
1.       ¿Què és una supercomputadora?
2.       Per a que serveixen els supercomputadors?
3.       Què és el BSC-CNS i Marenostrum?
4.       Proposa un estudi que necessiti càlculs realitzats pel Marenostrum.
5.       Quantes operacions pot fer la supercomputadora MareNostrum per segon?
6.       Què són els nodes? Enumera els principals nodes del MareNostrum.
Deixo algunes fotografies d'una visita real al MareNostrum:




Es planteja per al curs de 4t d’ESO, optativa d’Informàtica. Bloc: Eines per a la comunicació. Vinculat al contingut que fa referencia a “Caracterització de xarxes locals: comunicació entre equips informàtics, usuaris i permisos. Identificació de recursos compartits.”
A continuació hem fet una llista d'avantatges i inconvenients de les visites virtuals
Avantatges:
-          Et serveix per a aquells alumnes que estan castigats sense sortida, permet fer igualment la sortida sense haver de sortir de l’escola.
-          Permet fer la visita en qualsevol moment, no és necessari planejar-la amb molta antel·lació.
Inconvenients:
-          Els alumnes no poden experimentar amb tots els sentits (no poden tocar).
-          No hi ha cap expert que pugui donar resposta a dubtes específics.

3. Activitat concursos
En aquesta activitat es demanava que reflexionéssim individualment sobre la participació dels alumnes en premis i concursos
Des del meu punt de vista, la participació a concursos estimula la motivació dels alumnes, fa que els alumnes estiguin més implicats en el treball. Permet també que l'alumne aprofundeixi en allò que li interessa mitjançant la realització del treball. Per altra banda, hi ha alguns aspectes que si no es treballen bé poden repercutir negativament i són els criteris per escollir els treballs que van a concurs i els que no; està clar que s'ha de presentar aquell alumnat que esta motivat, que li interessa el premi i que pot assolir el repte; però s'ha de vigilar que no sempre sigui el mateix alumne ja que faria perdre l'interès i el prestigi de l'activitat per la resta d'alumnes.

Per últim, hem dissenyat una infografia per a 2n d'ESO pel bloc d'electricitat. Es pot utilitzar com a material per a explicar el contingut inicial: llei d'ohm. Deixo una fotografia:

No hay comentarios:

Publicar un comentario