Páginas

Activitat 2: EFQM Qualitat educativa

Una definició pròpia de qualitat educativa seria el grau en què l'educació és efectiva per als estudiants, és a dir, l'adequació en tots els àmbits de les respostes que es donen a les necessitats dels alumnes. Una educació de qualitat és aquella que aporta les solucions adequades en cada moment als estudiants. L'excel·lència seria per tant la conseqüència d'una educació de qualitat.
El meu treball final de màster es basa en l'estudi de les altes capacitats. No sempre una alta capacitat serà sinònim d'excel·lència ja que si l'educació no és de qualitat i no s'adapta a les necessitats individuals, una alta capacitat es convertirà en un fracàs escolar per falta d'interès i motivació. El treball té com a objectiu estudiar el procés d'aprenentatge i les característiques d'aquests alumnes per tal de detectar les necessitats i millorar la qualitat educativa que reben, per exemple adaptant els recursos didàctics.

En el centre on estic realitzant les pràctiques, la comunitat educativa és tota aquella que té representació en el consell escolar, és a dir, el professorat, direcció, els alumnes, les famílies i el PAS (personal d'administració i serveis).
Els pares estan representats en l'AMPA, la direcció a través de les reunions de coordinació EDIR (els tres directors), el professorat a través del claustre i els alumnes a través del consell de delegats.

El centre té dues proves externes que són les competències bàsiques a 4t d'ESO i la selectivitat a 2n de Batxillerat, en tots dos indicadors l'escola esta per sobre de la mitjana de Catalunya i els resultats es fan públics als claustres, a les portes obertes i als espais digitals.

El reconeixement que reben els professors i direcció no és més que el salari a final de mes i les mencions individuals puntuals als claustres. A l'alumnat se'l reconeix en la convocatòria de premis de diverses disciplines al llarg del curs; per exemple, per Sant Jordi es donen premis literaris, artístics i de creació digital, els premis drets humans que valoren treballs en l'àmbit de les ciències socials, etc; es premien tot tipus de treballs, des de treballs fets per al concurs a treballs fets a classe com murals o projectes de taller.
El reconeixement que reben els pares i mares no és extern sinó intern; dins les assemblees hi ha sistemes de valoració propis. En reunions individuals amb els tutors es reconeix la feina feta amb el fill o filla.
El reconeixement millora l'autoestima personal i com a conseqüència millora la motivació.

El projecte de campanya UNESCO és un projecte interdepartamental que implica tota l'escola des de p3 fins als cicles formatius. Cada any es fa un projecte col·laboratiu amb el 3r o 4t món, enguany l'escola col·labora amb un menjador social del barri.

L'escola a través de la fundació té entitats especialitzades que col·laboren amb altres institucions com el grup de simulació històrica: col·labora amb l'associació de comerciants per organitzar jornades romanes i el museu arqueològic de Catalunya. La fundació cultural com a tal és la que s'encarrega de les relacions exteriors. També l'escola d'acollida d'immigrants col·labora amb la fundació, la seva missió és l'alfebetització catalana a immigrants d'origen musulmà, indú, xinès, etc.

El professorat es somet a un reciclatge constant extern i intern, d'estiu i d'hivern per a la millora de l'oferta educativa. Els cursos interns són organitzats per l'escola amb la finalitat de ser d'utilitat per al professorat com els cursos de robòtica a infantil i primària, scratch, app inventor, etc. Els cursos externs són aquells que proporcionen punts per aconseguir un estadi.

A través del projecte UNESCO es fomenta la reflexió ètica en valors tals com la solidaritat i la sostenibilitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario