Páginas

Sessió 9 (21/4/2016)

En aquesta sessió hem assistit a una xerrada/exposició/classe en que es parlava sobre la formació d'alumnes competents i l'organització ha estat de Engaging Science.

Ha estat una xerrada interessant en la que ens recordaven que hem d'involucrar als alumnes en les activitats per a que aprenguin i ho proposaven mitjançant el debat de noticies d'actualitat. Hem fet un exemple a classe en el que els alumnes del màster fèiem d'alumnes de secundària i treballàvem la noticia sobre les bosses de plàstic, així doncs treballàvem el medi ambient i els materials (de 3r d'ESO) mitjançant una activitat el treball cooperatiu per experts.
M'ha faltat potser una pluja d'idees en aquest àmbit, referències d'escoles que ho facin i saber com els ha anat, quines dificultats reals han tingut i com les han resolt. Quines altres noticies han estat tractades, com s'han enfocat i com han reaccionat tant alumnes com famílies.

La segona part de la sessió ha anat enfocada als intercanvis internacionals i és que les escoles igual que les empreses estan (o com diu el Toni, haurien d'estar) en procés de globalització. Es plantegen 3 qüestions:
En podrem permetre ensenyar sense obrir-nos al context europeu/global?
Quin suport cal donar des dels centres educatius?
Quina formació creus que et caldrà per ensenyar en el context global? La tens actualment?

Per últim l'activitat grupal:
Escolliu un projecte d'innovació educativa europeu, que creieu viable en algun dels centres on feu les pràctiques o on treballeu.
Visiteu el web corresponent. Expliqueu-lo breument i analitzeu els punts forts i febles, i la forma d'implementar-lo en els vostres centres (personal, material, temporització...).

No hay comentarios:

Publicar un comentario