Páginas

Activitat de reflexió - Setmana 1



En aquesta pàgina contestaré algunes qüestions que es plantegen de manera inicial. L'objectiu, entenc, és el de reflexionar sobre temes de tutoria a l'ESO que no serien els més evidents però que podrien arribar a generar grans conflictes si un docent no ho ha pensat amb anterioritat.



Què t’interessaria saber d’un grup d’alumnes de secundària, per exemple, en un traspàs tutorial?
t
En un primer moment m’interessa saber l’expedient acadèmic de l’alumne. No m’interessen els fulls d’incidències, ja que cada alumne ha de tenir la oportunitat de començar de zero i per això és necessari que els professors no tinguin una influència negativa de cursos anteriors.

Un cop passades les primeres setmanes quan ja he tingut la oportunitat de conèixer-los de manera individual, si que m’interessa llegir l’expedient personal – sobretot abans de fer la reunió amb la família. En aquest expedient entenc que hauria d’haver-hi un resum de les reunions amb les famílies, els mètodes que s’han provat amb aquell alumne per a resoldre els problemes sorgits, si aquests mètodes han funcionat o no, si l’alumne té algun trastorn diagnosticat, ..



Quina informació ha de donar un docent sobre ell mateix?

Penso que un professor ha de donar la informació personal necessària per a l’activitat docent. Un professor ha de ser un referent per als alumnes tant a nivell personal com professional. L’alumne ha de saber com és cada professor per a adequar el tracte, els alumnes han d’aprendre que tothom és diferent i que no poden tractar a tothom igual.



Com gestionar la identitat digital?

Opino que, igual que un metge o un polític, els professors tenim una gran vessant pública, som o hauriem de ser els referents de persones que formaran la societat del futur, i com a tals, part de la nostra feina és donar exemple.
Anys enrere i inclús ara en els pobles, els alumnes i les families saben on viuen els professors i què fan en el seu temps lliure; amb la identitat digital la situació d'anonimat que s'acostumava a donar en les ciutat desapareix i els alumnes i les families tornen a saber més coses de la vida personal del docent. Penso que un bon docent és també una bona persona i no hauria de tenir res a amagar - contant sempre amb el que ofereix una bona configuració de privacitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario