En aquesta pàgina contestaré algunes qüestions que es plantegen de manera inicial. L'objectiu, entenc, és el de reflexionar sobre temes de tutoria a l'ESO que no serien els més evidents però que podrien arribar a generar grans conflictes si un docent no ho ha pensat amb anterioritat.
Què t’interessaria saber d’un grup d’alumnes de secundària, per exemple, en un traspàs tutorial?
En un primer moment m’interessa saber l’expedient
acadèmic de l’alumne. No m’interessen els fulls d’incidències, ja que cada
alumne ha de tenir la oportunitat de començar de zero i per això és necessari
que els professors no tinguin una influència negativa de cursos anteriors.
Què t’interessaria saber d’un grup d’alumnes de secundària, per exemple, en un traspàs tutorial?
t
Un cop passades les primeres setmanes quan ja
he tingut la oportunitat de conèixer-los de manera individual, si que m’interessa
llegir l’expedient personal – sobretot abans de fer la reunió amb la família.
En aquest expedient entenc que hauria d’haver-hi un resum de les reunions amb
les famílies, els mètodes que s’han provat amb aquell alumne per a resoldre els
problemes sorgits, si aquests mètodes han funcionat o no, si l’alumne té algun trastorn
diagnosticat, ..
Quina informació ha de donar un docent sobre ell mateix?
Quina informació ha de donar un docent sobre ell mateix?
Penso que un professor ha de donar la informació
personal necessària per a l’activitat docent. Un professor ha de ser un
referent per als alumnes tant a nivell personal com professional. L’alumne ha
de saber com és cada professor per a adequar el tracte, els alumnes han d’aprendre
que tothom és diferent i que no poden tractar a tothom igual.
Com gestionar la identitat digital?
Opino que, igual que un metge o un polític, els professors tenim una gran vessant pública, som o hauriem de ser els referents de persones que formaran la societat del futur, i com a tals, part de la nostra feina és donar exemple.
Anys enrere i inclús ara en els pobles, els alumnes i les families saben on viuen els professors i què fan en el seu temps lliure; amb la identitat digital la situació d'anonimat que s'acostumava a donar en les ciutat desapareix i els alumnes i les families tornen a saber més coses de la vida personal del docent. Penso que un bon docent és també una bona persona i no hauria de tenir res a amagar - contant sempre amb el que ofereix una bona configuració de privacitat.
Com gestionar la identitat digital?
Opino que, igual que un metge o un polític, els professors tenim una gran vessant pública, som o hauriem de ser els referents de persones que formaran la societat del futur, i com a tals, part de la nostra feina és donar exemple.
Anys enrere i inclús ara en els pobles, els alumnes i les families saben on viuen els professors i què fan en el seu temps lliure; amb la identitat digital la situació d'anonimat que s'acostumava a donar en les ciutat desapareix i els alumnes i les families tornen a saber més coses de la vida personal del docent. Penso que un bon docent és també una bona persona i no hauria de tenir res a amagar - contant sempre amb el que ofereix una bona configuració de privacitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario