Páginas

lunes, 29 de febrero de 2016

Activitat anti assatjament

Activitat que vaig portar a la pràctica divendres passat amb un grup de nens i nenes de 11 i 12 anys  en que s’havien detectat alguns líders negatius:
Es van posar tots els nens i nenes en rotllana, a cadascú se li va proporcionar un full din A4 i un llàpis de color; en el seu full havien de posar el seu nom de manera clara i visible a la part superior de la pàgina. A continuació passaven el full al company de la dreta de la rotllana i rebien el full del company de l’esquerra en el que havien de posar alguna cosa positiva d’aquell nen/a i passar-lo a la dreta, i així fins que el seu full donava tota la volta a la rotllana i rebien el seu full amb comentaris positius dels seus companys.
L’objectiu era fomentar la cohesió de grup i l’autoestima.

L’activitat, però, no va sortir com s’havia planejat. Els líders negatius van escriure comentaris negatius i despectius a aquells companys més febles o amb menys suport per part del grup; probablement ho fessin per costum. Pel dia següent els referents del grup vam estar analitzant el color de llapis dels comentaris i comparant-lo amb el color de llapis en que els líders negatius havien escrit el seu nom en el seu full; es van identificar 2 líders negatius que havien arribat a escriure una vintena de comentaris despectius. Donada la claredat de l’assetjament, el grup va reaccionar desaprovant els comentaris negatius i els assatjadors es van adonar de la gravetat dels seus actes. Com a mesura sancionadora, es demanarà als assatjadors que escriguin una frase descrivint alguna cosa positiva de cada persona a la que hagin fet un comentari negatiu.

1 comentario:

  1. Fer conscients dels errors als alumnes i que aprenguin a actuar bé és clau.

    ResponderEliminar